فقط بگو چرا ؟!

فقط بگو چرا ؟!
بایگانی
آخرین مطالب

چی فکر میکردم ....

پنجشنبه, ۱۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۱:۱۹ ق.ظ

تا چند روز پیش فکر میکردم با درست کردن یه جای خوب برای همسریابی ، خیلی میتونم کمک کنم و مشکلات رو حل کنم . فساد رو یخورده کمتر کنم !

ولی منو بگو که چی فکر میکردم . !

این چند وقت با خیلیا صحبت کردم . با هر فکری ، در هر سنی

چیزای جالب اما تلخ زیادی فهمیدم 

متاسفانه مشکل ما نداشتن یه جای خوب برای پیدا کردن همسر نیست . کاش مشکلمون این بود

بالاخره خانم خوب یا آقای خوب پیدا میشه 

مشکل ما از جاهای دیگست .

مشکا ما اینه که خیلیا اصلا دنبال ازدواج نیستن . خیلیا اصلا نمیدونن ازدواج یعنی چی ! 

خیلیا هستن که اصلا نمیدونن کی باید ازدواج کنن ! اصلا خودشون رو نمیشناسن!

 

قسمت زیادیش هم تقصیر خودشون نیست .  ما که مثل حیوون ها نیستیم غریزی همه چیزای لازم رو بدونیم ، ولی چه کنیم که با ما مثل حیوون ها رفتار میشه . البته نه . بد تر 

کجا به ما یاد داده شد موضوعات واجب زندگیمون ؟ کجا به ما یاد دادن ازدواج چیه ؟ کجا گفتن با کی ازدواج کن ؟ کجا گفتن زن خوب یا مرد خب کیه ؟چی یاد گرفتیم تو این همه سال مدرسه و دانشگاه ؟ چی ؟

هیچی !!!!

فقط وقت تلفی بوده 

۹۰ درصد وقت تلفی

من اصلا از تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بخاطر کورونا ناراحت نیستم . چون بچه ها تو مدرسه هیچی یاد نمیگیرن . تو دانشگاه هم همینطور 

ولی از طرف دیگه نگرانم !! چون بچه ها تو خانواده هم چیزی یاد نمیگیرن ! خیلی کم هستن خانواده هایی که به بچه ها زندگی کردن یاد میدن 

چند تا پدر و مادر هستن که موضوعات اساسی واسه زندگی کردن رو بهشون آموزش دادن ؟ چند تا ! ؟؟

بچه رو ول کردن به امون خدا بعد انتظار دارن معصوم و پاک هم بار بیاد !! 

کاش قدر حیوون هاتون و پرنده هاتون واسه بچه هاتون ارزش قایل بودید . یه قناری وقتی داخل قفس تنهاست ، هر کدومتون میبینید ،‌میگید باید واسش جفت بگیریم . وگرنه تلف میشه !!

راجب پسرتون یا دخترتون هم اینطوری فکر میکنین ؟ 

شما اندازه حیوون واسه بچه هاتون ارزش قائل نیستید !!!

نیستید !

اینه که وضعمون اینه 

وضع اقتصادمون اینه 

وضع ازدواج و طلاق اینه ! 

باورتون میشه یه سری از طلاق های ما ، فقط بخاطر این هست که دو طرف قبل از ازدواج یه سوال ساده از هم نپرسیدن . ساده اما مهم . خب کی باید بهشون بگه ؟ خودشون باید میدونستن ؟ 

بخاطر ندونستن اینکه باید این سوال رو بپرسن ، زندگیشون چندین سال به هم میریزه و طلاق و بعدا معلوم نیست سرنوشت هرکدوم چی بشه . تازه شانس بیارن بچه نداشته باشن !

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۱۴

نظرات  (۲)

درود

مطالبتون زیبا و خواندنی بود. به وبلاگ من هم سر بزنید.

سپاسگزارم!

پاسخ:
ممنون . لطف دارید . ولی من یه مطلب بیشتر ندارم 
کدوم مطالب رو دیدید ؟
۱۵ تیر ۹۹ ، ۰۱:۴۲ کریمه کریمی

این متنو که خوندم واقعا ناراحت شدم😔

حق دارین. حرفتون حقیقته.

من خودم شونزده سالمه و ازدواج کردم و تواین مدت فهمیدم مردم خیلی نسبت به ازدواج دید بد دارن و واقعا هیچ چیزی راجب زندگی مشترک نمی دونن...ان‌شاءلله خدا عاقبت همه روختم به خیر کنه

پاسخ:
سلام خانم . ممنون از توجهتون 

خوش به حالتون که تو این سن ازدواج کردید و پاک موندید . خدا رو بخاطر این نعمت شکر کنید . به حرف مردم هم کاری نداشته باشید . من در طول این ۲۱ سال زندگیم ،‌این رو به خوبی فهمیدم که در ۹۰ درصد اوقات ،‌همیشه عموم اشتباه میکنن . این حرف رو از من داشته باشید . 
انشاء الله که زندگی خوبی داشته باشید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">